10 Mar 2015

Google confirma: siteurile vor fi penalizate daca nu sunt optimizate pentru dispozitive mobile

0 Comment

Daca doresti sa apari cat mai sus si cat mai repede in searchurile Google, trebuie neaparat sa iti opimizezi siteul pentru dispozitive mobile.Google a anuntat ca incepand cu data de 21 Aprilie, siteurile care sunt optimizate pentru dispozitive mobile vor primii punctaj considerabil in plus fata de cele care nu sunt optimizate.

Avand in vedere faptul ca traficul de pe dispozitivele mobile a depasit traficul de pe desktop, aceasta decizie din partea Google are un impact masiv asupra siteurilor.

Practic, aceasta modificare inseamna ca Google, va afisa mai repede siteurile optimizate pentru mobil, astfel incat userii / clientii sai sa aibe o experienta mai buna si mai bogata.

Daca afacerea ta online sau/si siteul tau nu sunt pregatite pentru aceste updateuri de la Google, sigur vei pierde vizitatori si clienti. In cazul in care ai nevoie de ajutor pentru transformarea siteului in mobile friendly, ne poti cere o oferta pe pagina de contact AICI.

Insusi Google a declarat ca aceasta afisare in functie de afisajul dispozitivului, va avea un impact masiv in toate afisarile online, dar mai ales in searchurile de pe dispozitive mobile. Desii pentru unii aceasta veste aduce ceva probleme, userii care folosesc foarte mult dispozitivele mobile vor fi foarte incantati de acest update, deoarece vor gasii mai repede informatiile de care au nevoie si vor putea sa le foloseasca mai rapid.

Daca nu esti sigur de compatibilitatea siteului tau cu dispozitivele mobile, Google are o platforma care poate verifica siteul tau. Ea poate fi accesata AICI.

Mai jos puteti gasii o poza care va arata cat de mult a putut creste traficul din dispozitive mobile incepand cu 2007. Statistica se refera la toate persoanele care acceseaza internetul.

Acces online din dispozitive mobile comparativ cu desktopurile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De ce face Google acest update acuma?

De ceva timp incoace mai multe persoane au speculat despre intentiile Google privind optimizarea searchurilor pentru dispozitive mobile si daca aceasta optimizare pentru dispozitive mobile va avea impact asupra pozitiei in cautari sau nu. In ultimile luni, Google chiar a considerat introducerii unor cuvinte cheie (taguri) dedicate pentru a fi folosite la optimizarea pentru dispozitive mobile.

Google chiar a trimis mesaje catre siteuri prin serviciul sau Google Webmaster Tools, prin care informeaza clientii despre noile updateuri ce urmeaza sa vina. Practic, Google instiga la o mobilizare generala privind updatarea siteurilor, astfel facand o experienta mai placuta, mai eficienta si ajuta la eliminarea generala a siteurilor vechi care nu mai au valoare si doar ocupa spatiu.

Mai jos este un citat din comunicatul de presă oferit de Google :

Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices.

Ce este de facut?

Este evident ca trebuie sa pregatiti siteul pentru dispozitive mobile. Aveti doua posibilitati si anume : versiune separata dedicata pentru dispozitive mobile (siteurile care la URL cu m cum este m.facebook.com) sau versiunea cu design responsive.

Prima varianta este cea mai scumpa si cea care mananca foarte mult timp de programat. Aceasta inseamna re-programarea intregului site pentru functiile de mobil. Acesta va arata la fel indiferent de rezolutia dispozitivului mobil.

A doua varianta, care este recomandata de majoritatea firmele de webdesign, este un design responsive. Responsive inseamna schimbarea doar a designului siteului in functie de rezolutia dispozitivului care acceseaza siteul (aveti un articol AICI care va explica mai bine designul responsive) fara a reprograma tot websiteul. Este si cea mai ieftina si rapida solutie pentru dispozitivele mobile. Aveti mai jos o imagine care va explica marimile webdesignului responsive.

Ce inseamna webdesign responsive

De altfel, insusi Google a recunoscut ca prefera mai mult webdesignul responsive decat siteurile dedicate pentru dispozitive mobile, deoarece acestea genereaza mai putine erori si ofera cea mai buna experienta pentru toti userii internetului. Mai mult ca sigur ca pe viitor, Google o sa inceapa sa ofere un avantaj la searchuri siteurilor care au webdesignuri responsive.

Daca afacerea ta online sau/si siteul tau nu sunt pregatite pentru aceste updateuri de la Google, sigur vei pierde vizitatori si clienti. In cazul in care ai nevoie de ajutor pentru transformarea siteului in mobile friendly, ne poti cere o oferta pe pagina de contact AICI.

Pin It
[top]