10 Jan 2016

Tutorial SEO ptr paginile de produse ale magazinelor online

0 Comment

Optimizarea SEO a produselor din magazinul tau online poate fi o sarcina foarte grea si de lunga durata. In acest articol iti prezentam cativa pasi de urmat despre cum se face optimizarea seo a paginilor de produse.

  1. Taguri Meta – titluri si descrierea produselor

Aceste 2 meta taguri sunt in varful listei de realizat. Ele uneori sunt omise, subestimate sau sunt prea solicitate (adica hai sa indesam in ele toate cuvintele cheie care ne trec prin cap). Atunci cand clientii / userii cauta pe Google un produs sau un serviciu, tagul de titlu cat si cel de descriere al produsului sau categoriei de produse sunt primele care apar in rezultat. Asa ca doar combinatiile optime sunt cele care vor genera mai multe clickuri decat restul competitiei. Asa ca:

Taguri de Titlu:

  • fi sigur ca titlul produselor / categoriei de produse nu este mai lung de 60 de caractere. Asta iti va garanta o aparitie corecta si cat mai sus in cautari. Orice titlul care depaseste 60 de caractere va fi trunchiat si deseori se intampla ca sa pierzi clickuri din cauza ca acel cuvant cheie important a fost taiat din cautare ca ai titlul produsului prea lung.
  • gandeste-te la cuvintele cheie pe care le vor folosii clientii tai atunci cand cauta produse. Optimizarea SEO implica si o intuitie buna si o capabilitate de a te pune in locul clientului pentru a genera traficul si vanzarea de produse dorita. Este important sa incluzi ce cuvinte cheie crezi ca va cauta clientul, sau doar 1 cuvant cheie. Diferenta intre a vinde mai mult sau nu fata de competitor se afla intr-un singur cuvant.

Taguri de Descriere Meta:

  • descrierea meta a produselor trebuie sa fie de maxim 160 de caractere. La fel este si aici, orice depaseste 160 de caractere va fi trunchiat si vor disparea din searchurile afisate clientilor.
  • aceste taguri sunt o oportunitate de a extinde eficienta titlului. Ce nu poate fi introdus in titlul poate fi introdus aici dar din nou, pune-te in locul clientului si gandeste bine cuvintele cheie pe care doresti sa le folosesti pentru a aduce mai multe clickuri.
  1. Linkurile URL ale produselor

  • fi sigur ca linkurile tale sunt frumoase, curate, organizate si nu extrem de lungi. Fi sigur sa nu folosesti cifre (minimum necesar) sau caractere care nu au legatura cu produsele tale. Evita pe cat posibil cuvinte intermediare cum sunt: si, sau, etc. Cuvintele cheie sunt baza in linkuri ca si în taguri meta.
  • incearca sa eviti sa apara cuvinte generale in linkuri. Adica numele categorie tale este tablete. Fi sigur ca apare numele categoriei si anume “tablete” si nu un cuvant general cum este “categorie”. Pare un exemplu tampit dar sunt siteuri care chiar asa au linkurile construite.
  • majoritate produselor au diverse optiuni, cum ar fi marimea, culoare, forma, etc. Daca iti permite CMS-ul (Content Management System) include aceste detalii in linkuri. Din cate se banuieste, linkurile au importanta mult mai mare decat orice alta metoda de optimizare SEO. Deci un link care se potriveste foarte bine cu search-ul clientului poate aduce o afisare foarte buna.

Creativision va ofera campanii de optimizare SEO, optimizare cuvinte cheie, webdesign, creare siteuri si multe alte tactici de crestere al traficului la preturi convenabile. Pentru mai multe detalii va rugam sa accesati linkurile de oferta din stanga sus sau pagina de contact pentru o cerere de oferta.

  1. Imaginea produselor

  • este imposibil sa nu ai poze la produse. Daca cumva ai scapat acest aspect, urgent trebuie remediat. Nu trebuie sa existe produs fara poza!!! Dar incearca sa pui poze care chiar ajuta userii. Incearca sa gandesti precum clientii tai. O poza face cat 1000 de cuvinte deci … grija mare sa oferi toate informatiile posibile prin poze. Cu cat sunt mai multe unghiuri pozate si cu cat sunt detaliate, cu atat mai bine. Fi orientat si gandeste precum clientii tai.
  • fi creativ, scoate in evidenta toate atu-urile produselor tale. Sa ai poze detaliate cu acele optiune si foarte clare. Neaparat sa aibe posibilitatea prin site sa faci zoom in pe poza.
  1. Textul de continut al produselor

Si acest punct aduce o contributie extrem de mare la optimizarea SEO. Descrierea pe larg a produselor nu este doar importanta pentru clienti, este importanta si pentru google. Densitatea cuvintelor cheie se calculeaza mai ales pe acest text de continut. Deci pe cat preferabil acesta sa nu fie copy / paste, sa aibe o logica si o amplasare “naturala” a cuvintelor cheie in interiorul intregului continut.

  • incearca sa nu folosesti descrierea produselor oferita de catre producator. Sunt plictisitoare, orientate pentru a scoate producatorul in evidenta si probabil sunt foarte folosite de catre alti furnizori / competitori. Incearca pe cat posibil sa realizezi o descriere cat mai originala, unica si care sa te reprezinte pe tine ca afacere si model de business. Din nou, daca tu ai fi clientul ce ti-ar place sa vezi ca sa te convinga sa cumperi?
  • include atat text normal cat si text organizat prin liste cu buline sau numerotate. Te vor ajuta sa expui si sa prezinti toate avantajele si detaliile produselor tale. Bolduieste textul, linkuri interne si paragrafe. Realizeaza un text interesat pentru toata lumea.
  • gandeste-te sa folosesti fisiere video. Mai ales in ziua de astazi nu este deloc usor sa realizezi un fisier video cu o durata intre 30 de secunde si 2 minute. Fisierele video te ajuta sa cresti conversiile, interactiunea clientilor si de asemenea ajuta la cresterea vanzarilor.
  • tine minte ca poti lega continutul tau cu diverse pagini din siteul tau. Cuvintele cheie din text pot fi linkuri care duc spre paginile tale interioare care pot fi utile pentru clienti / vizitatori. Nu toata lumea va cumpara asa ca poate vei reusi sa ii atragi atentia cu alt produs sau pur si simplu cresti notorietatea siteului
  • cauta in siteul tau pe baza cuvintelor cheie pe care le folosesti la optimizarea SEO si in paginile tale. Vezi cum reactioneaza siteul si vezi cum ti se pare tie ca si client. Incearca sa folosesti si sinonime la cuvintele tale cheie, fraze apropriate de acelasi sens sau cuvinte cheie mai lungi (long tail key words).
  • verifica ce texte au si competitorii tai. Ce au scris, de unde sau informat, ce fac ei ca sa / de reusesc sa te depaseasca. De asemenea fi atent si la cuvintele cheie folosite. Compara totul si gandeste ca un client in cautarea de un produs.

Articolul din linkul 8 strategii de marketing prin continut te pot ajuta la indeplinirea acestui obiectiv.

  1. Informatii despre starea produselor

  • fi sigur ca informatiile despre starea produselor este foarte clar afisata si separata fata de descrierea produselor. Produsul este in stoc? Are parte de o promotie sau discount? Ai disponibila o lista tip “whislist” pentru clientii tai?
  • livrarea produselor este cel mai important aspect pentru clientii tai. Intr-un studiu realizat de catre eConsultancy, costurile aferente livrarii cat si servicii de livrare slabe, a fost motivul pentru 70% din abandonarea viitoarele cumparaturi. Neaparat sa oferi informatii clare despre conditiile de livrare si costurile aferente cumparatorului. Cu cat esti mai transparent si mai serios cu atata vei avea mai multe vanzari.
  1. Reviewuri din partea clientilor

  • MEGA IMPORTANTE!!!!! incurajeaza pe toata lumea sa iti dea reviewuri. Pe langa asta, foloseste “rich snippets” (informatii structurate ptr. motoarele de cautare). Aceste 2 tactici vor scoate in evidenta produsele tale si vor oferii informatii cheie cum ar fi pretul, revieweuri, descrieri si stocuri. Si toate astea apar in paginile de cautare ale motoarelor de cautare.
  1. Distribuirea pe retelele sociale

  • neaparat sa ai posibilitate ca vizitatorii / clientii tai sa poata da share (distribui) / like la produsele tale. Permitele sa faca un pic de promovare in locul tau pe retelele de socializare. De asemenea, nu doar trantiti acolo butoanele de la retelele sociale, ci si instiga la actiune, la “call to action” din partea userilor. Faptul ca aveti poze foarte reusite / unicat la produse si o descriere pe masura, va va ajuta foarte mult la distribuirea sociala.
  1. Design responsive

  • In 2014 se estima ca in 2015 traficul de pe dispozitive mobile va depasi traficul generat de laptopuri, desktopuri etc. Ei bine, au avut mare dreptate. Toti optimizeaza siteurile pentru dispozitive mobile, de fapt orice dispozitiv, si toti permit o afisare interactiva a siteului in functie de marimea displayului de pe aparat. Se numeste design responsive si Google va penalizeaza daca nu aveti design responsive. Aveti un articol foarte interesant despre importanta, castigul si penalitatile designului responsive aici.

In concluzie, sunt multe aspecte de tinut cont dar daca le notati, verificati check-listul si le bifati pe toate, mai mult ca sigur ca vanzarile vor creste vertiginos.

Creativision va ofera campanii de optimizare SEO, optimizare cuvinte cheie, webdesign, creare siteuri si multe alte tactici de crestere al traficului la preturi convenabile. Pentru mai multe detalii va rugam sa accesati linkurile de oferta din stanga sus sau pagina de contact pentru o cerere de oferta.

Pin It
[top]