16 Aug 2015

13 lucruri pe care sa NU le faci pe Facebook

0 Comment

In ziua de azi, majoritatea companiilor sunt prezente pe Facebook. Daca esti cautat, ca si companie, pe Facebook sau pe Google si nu apare nici un rezultat, din start nu mai esti o companie de incredere.

Odata ce este creata o pagina Web, este foarte usor sa creezi si o pagina de Facebook. Cat de des trebuie sa postezi ? Cand trebuie sa postezi ? De ce imaginile urcate pe pagina sunt pixelate, cum sa rezolvi aceasta problema ? Cum trebuie sa raspunzi la aceasta problema ?

Multe din cele mai populare greseli din business, facute pe platforma Facebook, pot fi prevenite. Pentru a te ajuta sa eviti aceste erori si pentru a putea naviga cu usurinta pe pagina personala de Facebook, am punctat cateva din cele mai frecvente greseli pe care le poti face pe Facebook.

  1. Nu creea un profil de facebook in schimbul unei pagini cu afacerea personala.

Poate pare ceva normal, dar vei fi surprins de cat de multi oameni fac aceste greseli. Inainte de a da mai multe sfaturi profesionale, trebuie sa stabilim urmatoarele: Profilul de Facebook este pentru persoane in timp ce Pagina de Facebook este pentru afaceri.

  1. Nu neglijati posturile sau comentariile de pe pagina personala.

Laurie Meacham, un manager de comitet al clientilor, a spus odata: “Suntem toti oameni, si fiind pe o retea sociala, este doar o extensie normala a acestui lucru. Nu este diferit de orice alta parte care se afla online”.

Indiferent de industrie, nu poate fi mai adevarat. Rolul Facebookului este de a interactiona cu clientii tai existenti si cu cei urmariti, care se afla deja pe platforma. (Avand in vedere ca Facebook are putin sub doua miliarde de utilizatori activi, e ca si cum ar fi toti impreuna in acelasi loc).

Ignorand comentariile si interactiunile cu vizitatorii paginii, e ca si cum ai spune unui client “Nu ma intereseaza ce vrei sa spui”. Pentru a evita asta, incepe prin a activa notificarile de pe pagina principala. Unii administratori de companii permit vizitatorilor sa lase comentarii automat, altii prefera sa le filtreze si sa le posteze manual, iar altii nu permit sub nici o forma posturi sau comentarii pe pagina.

Cu toate acestea, alegera este in totatlitate a ta, dar noi iti recomandam sa-ti tratezi pagina precum o strada cu dublu sens nu ca una in care vocea ta e singura care poate fi auzita sau vazuta.

Odata ce a-ti inceput afacerea, asigurativa ca monitorizati pagina zilnic si ca puteti sa raspundeti la intrebarile sau comentariile pertinente. (Sfaturi pentru salvarea timpului, navigati pe Ebookul nostru gratuit, in sectiunea cum sa-ti monitorizezi conturile sociale in 10 minute pe zi).

  1. Nu ignorati negativistii.

Daca ei se plang? Daca vorbesc in afara topicului?

Nu poti oprii oamenii sa vorbeasca despre brandul promovat de tine, de bine sau de rau. Tot ce poti sa faci este sa raspunzi respectuos si sa dai informatii pozitive si ajutatoare. Prin raspunsul tau le arati oamenilor nu doar ca esti preocupat de fericirea lor, ci esti implicat.

  1. Nu lasa descrierea din link asa cum este.

Cand postezi un link intr-un nou post pe Facebook, descrierea din link este introdusa automat. Dar asta nu inseamna ca trebuie doar sa apesi pe –publicare-. In schimb, adauga cateva copii relevante, o stire, o statistica din linkul postat.

Nu uita! Facebook acum poate fi cautat, multumiri lui Graph Search, deci ar trebuii sa te gandesti sa incorporezi cuvinte relevante in descriere. (cuvinte cheie care te vor ajuta la creșterea traficului către site)

In plus, ca sa editezi copia, o sa vrei sa stergi descrierea URL inainte de a posta. Atentie, Facebook introduce automat descrieri meta in linkul postat.

  1. Nu posta doar poze.

In trecut, imaginile dominau campul de noutati. Dar lucrurile s-au schimbat, iar imaginile sunt cele mai greu de gasit sau cautat. Clipurile video sunt acum cele mai usor de gasit sau cautat, multumiri celor mai recente strategii de a naviga printre clipuri al Facebook-ului. Aici am gasit ca cele mai bune posturi sunt clipurile video sau imaginile cu previzualizare mare (484 x 252).

In loc sa incarci postarea cu mai multe tipuri de continut, experimenteaza inainte. Facebook este un loc unde iti poti face brandul sa iasa in evidenta. Posteaza descrieri ale companiei si lasa oamenii sa se eticheteze. Considera ca poti avea o discutie de tipul Intrebari si Raspunsuri. Posteaza linkuri formate dint-un singur cuvant si altele din mai multe cuvinte sau paragrafe. Vezi cum este mai bine pentru vizitatori, dar tine minte ca vizitatorii se schimba mereu, asa ca testeaza frecvent.

  1. Nu scrie posturi prea lungi.

Dinou, testeaza ce fel de posturi prefera vizitatorii tai. Dimensiunea posturilor, de pe pagina ta de Facebook, variaza de la o companie la alta. Pentru unele posturile mari si pline de informatii functioneaza mai bine iar pentru altele, posturile de tipul BUZZ, posturile scurte functioneaza perfect.

Cat timp este important ca sa vezi la ce reactioneaza mai bine vizitatorii tai, uite ce sfat iti putem da: Sunt cateva dovezi solide ca posturile scurte genereaza angajamente serioase. Jeff Bullas a descoperit ca posturile mai scurte sau in jurul a 80 de caractere primesc un raspuns mai rapid si mai prompt in comparatie cu posturile de mari dimensiuni. In principiu posturile scurte de pana in 40 de caractere, genereaza cele mai bune raspunsuri.

  1. Nu postati imagini de orice dimensiune.

Imagini pixelate, neclare sau greu de inteles, nu numai ca vor enerva utilizatorii, dar vor da si un raspuns negativ asupra paginii si afacerii.

Facebook nu are niste dimensiuni prestabilite pentru imaginile de profil sau de coperta. (Desi sunt importante si acestea). Totodata sunt dimensiuni ideale pentru imaginile postate pe pagina de profil, sau pentru posturile din reclame si asa mai departe. Pentru a te ajuta sa tii totul sub control, urmareste lista de mai jos.

marimi-imagini-facebook

  1. Nu posta linkuri momeala.

Cand introduci linkul unei pagini WEB intr-un post pe Facebook, Facebook urmareste cat de mult timp petrec oamenii pe acea pagina si astfel ii urmaresc utilitatea. Lectia ? Nu posta linkuri momeala care nu sunt asociate cu afacerea ta.

Efortul de a afla ce tip de continut, utilizatorii tai prefera sa vada pe pagina lor de stiri, Facebook a realizat un studiu din care reiese ca in 80% din cazuri, titlurile influenteaza utilizatorii sa decida daca merita sa citeasca sau nu continutul, inainte de a accesa linkul.

Deci, daca doresti sa indeplinesti cerintele pe care le cauta utilizatorii tai pe Facebook, posteaza linkuri clare, articole informative. Cand titlurile ating asteptarile utilizatorilor, este mai usor pentru ei sa vada valoarea informatiei si sa ramana pe pagina cat mai mult timp pentru a citi un articol. Cand nu se intampla asta, ei sar peste pagina sugerata, iar Facebook detine aceasta informatie.

  1. Nu posta doar in timpul orelor de lucru.

Un studiu TrackMaven, a aflat ca posturile publicate dupa orele 17:00 primesc mai mult interes decat cele postate intre orele de lucru 8:00-17:00.

Dar ce se intampla la sfarsitul saptamanii ? Studiul TrackMaven a realizat ca posturile publicate in weekend primesc mai multe aprecieri si distribuiri decat cele din cursul saptamanii.

Ideea este ca posturile trebuie publicate cat mai variat, incat sa acopere toata saptamana, inclusiv in weekend, la ore cat mai variate, de dimineata pana seara.

  1. Nu posta prea des (dar posteaza regulat)

Da, trebuie sa postezi regulat pentru a-ti pastra utilizatorii informati, aratale ca esti prezent, ca-i asculti, raspunde la intrebari si nelamuriri.

Oricum, trebuie sa fii atent sa nu abuzezi cu o multime de informatii si postari. Recent am creat un blog in care explicam cum si cat de des trebuie sa postezi pe Facebook. Acesta include frecventa cu care trebuie sa postezi in functie de industria abordata si de marimea companiei.

Ce am gasit este: Companiile care sunt selective in privinta posturilor, isi fac timp sa selecteze un numar mic de posturi, dar utile, pentru performante ridicate.

  1. Nu uita de targetul dorit si de reclamele de pe pagina ta.

In urma unui studiu realizaz pe Facebook, am descoperit ca multe companii folosesc reclamele de pe Facebook pentru a capta atentia utilizatorilor specializati. Cu reclamele de pe Facebook, poti gasii utilizatori care ti-au accesat websiteul, sau ti-au folosit aplicatia, sau si-au creat un cont. Totodata poti gasii utilizatori care iti viziteaza pagina si poti primii aprecieri.

Nu poti doar sa investesti in reclame pe Facebook si sa te astepti ca totul sa functioneze perfect. Functioneaza doar daca ai un plan bun, si ai experimentat ce tip de reclama iti tin utilizatorii aproape.

De unde trebuie sa incepi? Am creat un ghid pas cu pas despre reclamele pe Facebook care ajuta comerciantii sa creeze reclame de succes.

  1. Nu uita de pe ce cont postezi.

Pagina de profil arata la fel, fie ca esti logat de pe pagina personala, sau de pe pagina companiei, asta face sa fie usor de confundat pentru administratorii paginilor, si sa uite de unde posteaza. Nu ai vrea sa raspunzi la comentarii de pe contul personal cand vroiai sa raspunzi de pe pagina comapniei, sau invers.

Oricum, adevarul e ca se mai intampla si accidente cateodata. De fapt, chiar un coleg, a postat din greseala o poza cu copilul sau de pe contul de Twitter. A fost o greseala inofensiva, a scris un articol pe blog pentru a oferi întreprinderilor sfatul de care au nevoie pentru a depăși o greseala.

  1. Sa nu ai mai multe conturi de Facebook.

Acest sfat se adreseaza ambelor activitati si personale si profesionale pe Facebook.

Despre pagina personala, sunt doua motive pentru care nu trebuie sa ai mai multe conturi. Principalul motiv este ca Facebook nu permite utilizatorilor sa detine doua conturi personale – este impotriva termenilor de utilizare. Deci, daca gasesc doua conturi pentru acelasi utilizator, acestea vor fi inchise. Daca n-ar fi fost impotriva termenilor de utilizare, ar fi fost oricum un chis sa le intretii pe ambele. Ai suficient continut pentru ambele conturi pentru a-ti marca prezenta ? Unde poti trage o linie intre cele doua conturi ? Care cont il poti arata prietenilor care lucreaza in compania ta ? In loc sa iti imparti viata in doua parti, mai bine profiti de setarile de confidentialitate foarte stricte ale Facebook-lui.

Pe partea profesionala, nu sunt asa multe restrictii din partea Facebook-lui. Poti face cate conturi doresti pentru afacerea ta, fara ca reteaua sa observe. Dar crezi ca ar trebuii ?

Pentru cele mai multe din afaceri, noi nu recomandam. Ai suficient timp intr-o zi sa petreci pe Facebook – de ce trebuie sa te imparti pe mai multe pagini ?

In plus mai sunt si multe alte optiuni pentru tine. In primul rand, poti sa profiti de optiunile de targeting ale facebook-lui, nu trebuie sa platesti ca sa trimiti actualizari anumitor utilizatori. Deci, in loc sa creezi o pagina speciala pentru anumiti utilizatori, poti sa directionezi posturile in functie de dorinte.

Daca ai utilizatori de pe toate continentele, te poti gandii sa creezi o pagina Globala. Daca doresti sa-ti creezi o pagina Globala, trebuie sa iei legatura direct cu Facebook. (pentru asta trebuie sa ai deja un cont deschis cu facebook)

Pe scurt: Pastreaza cat mai simplu. Nu creea mai multe conturi sau pagini de cat ai nevoie.

Pin It
[top]