18 Apr 2015

De ce avem nevoie de o strategie de content marketing?

0 Comment

Nu numai că orice brand poate fi un creator și distribuitor de conținut, dar și consumatorii pot face asta. Capacitatea oricăruia dintre noi de a crea și distribui online a dus la o creștere exponențială a cantității de online content. Potrivit Comscore, pe Google se fac aproape 4 miliarde de căutări zilnice. Pe Youtube, se vizionează aproximativ 3 miliarde de ore de conținut video în fiecare lună. Facebook are peste un miliard de useri activi. Pe Twitter se publică peste 60 de milioane de tweet-uri zilnic. Linkedin are mai mult de 175 de milioane de useri activi. Pinterest are peste 100 de milioane de vizite în fiecare zi. Consumatorii sunt participanți activi în crearea și consumul de conținut. Brand-urile care stau pe margine, care adoptă tactica: așteaptă și observă, se vor trezi că vor intra mult prea târziu în luptă.

Varietatea de opțiuni pentru a face internet marketing (SEO, Social Media, E-mail Marketing, PPC etc.) poate fi copleșitoare. Ca urmare, una dintre cele mai frecvente intrebări legate de online marketing este: “Cum putem decide care sunt cele mai bune tactici de online marketing?”.

Răspunsul la această întrebare începe cu o înţelegere perfectă a clienţilor, precum şi cu o strategie flexibilă de online marketing, care îmbină într-un mod coerent tactici şi practici de măsurare. Cele mai multe companii au obiective de a câştiga cât mai mulţi clienţi noi şi de a-i păstra pe cei existenţi, dar întrebarea este: Cum putem, efectiv, dobândi şi păstra clienţi într-un mod eficient?”.

Consumatorii nu mai sunt interesaţi de marketingul tradiţional, care îi întrerupea. Ei vor să fie educaţi şi distraţi, aşteaptă să i se ofere valoare din partea brand-ului, într-o formă sau alta, înainte de a lua decizia de cumpărare. Consumatorii caută răspunsurile, produsele sau serviciile potrivite nevoilor lor, folosind motoarele de căutare. De asemenea, interacţionează într-un mod social cu ce găsesc în rezultatele motorului de căutare. De fapt, Google face posibilă interacţiunea socială pe Google Plus, fără să vii nevoit să părăseşti fereastra.

Consumatorii aşteaptă conţinut de la brand-uri. Deasemenea, ei doresc să găsească conţinutul dorit într-un mod facil, iar, ulterior, să interacţioneze şi să-l împărtăşească mai departe. Conţinutul s-a transformat dintr-un nice to have într-un must.

În general, marketingul unei afaceri este structurat în aşa fel încât creează conţinut în jurul produselor/serviciilor, în timp ce un publisher pune accentul pe interesele audienţei. Drept urmare, ideea de punere în aplicare al unui program de content marketing poate fi considerată prea mult pentru o companie. Cu toate astea, abundenţa de tool-uri şi platforme face posibilă, pentru companii, crearea de conţinut de calitate ce poate rivaliza cu cel creat de mass-media. Uitaţi doar câteva exemple de brand-uri creatoare de conţinut cu influenţă: Open Forum by American Express, Hubspot, Seomoz, Radian6, Bitdefender.

Conţinutul “alimentează” angajamentul clientului faţă de brand în tot ciclul: de la un simplu lead până la un ambasador al brand-ului. Conţinutul poate educa posibilii viitori clienţi în ceea ce priveşte produsele tale. Îi învaţa cum să le folosească la potenţial maxim. Conţinutul poate consolida relaţia brand-client, fidelizând-ul pe acesta din urmă.

Însă, provocarea pentru companii este să-şi regândească strategia de content marketing şi să includă Social Media şi SEO în aceasta, cu scopul de a se ridica la nivelul aşteptărilor consumatorilor: uşurinţă în găsirea şi partajarea conţinutului de calitate.

Companiile care vor face asta vor avea numai de câştigat. Consumatorii, la fel.

 

Sursa : Allinbound.ro

Pin It
[top]