10 Nov 2014

Cum interactioneaza utilizatorii cu pagina de cautari Google?

0 Comment

Cum poti sa iti evidentiezi business-ul in cautarile Google prin intermediul Google My Business si prin implementarea datelor structurate?

Luna trecuta a fost publicat un studiu realizat de compania Mediative si a urmarit modul in care utilizatorii obisnuiti interactioneaza cu paginile de cautare Google. Rezultatele obtinute ar trebui sa reprezinte un punct de plecare pentru orice afacere ce isi doreste sa castige noi clienti prin intermediul site-ului.

Google My Business iti poate aduce afacerea pe prima pagina

Poza de mai jos prezinta o pagina standard de cautari locale: primele doua link-uri sunt link-uri platite prin Google Adwords. Apoi urmeaza nu mai putin de 6 link-uri catre afaceri locale (inclusiv adresa si telefon), completate in partea dreapta a paginii de o harta cu pozitionarea lor. Abia al 3-lea segment este reprezentat de link-urile standard.

Studiu eyetracking movement Google My Business

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rezultatele sunt pe masura: sectiunea a fost parcursa de 76% dintre participanti. Din punct de vedere al click-urilor, segmentul cu informatii locale a performat mai slab decat segmentul urmator (12% versus 45%). Motivele pot fi diverse, de la awareness si pana la posibilitatea ca, avand toate informatiile direct pe pagina Google, utilizatorul sa nu mai fie motivat sa acceseze site-ul.

Datele structurate cresc sansele ca site-ul tau sa fie ales in detrimentul concurentei

Fie ca vorbim de rating-uri pentru retete, de datele concertelor pentru un site ce vinde bilete sau de informatii despre pret si stoc pentru produsele vandute de un magazin online, datele structurate pot creste numarul de click-uri catre site-ul tau cu procente ce variaza intre 15 si 50% (sursa: BruceClay.com)

Conform Searchmetrics.com, desi 33% din cautari contin date structurate ce adauga pe pagina Google texte aditionale, imagini sau link-uri, doar 0.3% din site-uri folosesc aceasta facilitate.

Studiu eyetracking cautari Google date structurate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sa fii pe prima pagina Google pentru cuvintele cheie relevante business-ului tau ar trebui sa reprezinte un obiectiv continuu pe care sa iti propui sa il atingi. Aceasta prima pagina nu este foarte lunga, are doar 10 pozitii.

Astfel, indiferent de domeniul in care activezi, pentru a ajunge acolo trebuie sa ai o viziune si o strategie pe termen lung si, in acelasi timp, este vital sa speculezi, sa fii la curent cu cele mai noi instrumente ce te pot duce acolo si sa te adaptezi rapid.

Intregul studiu poate fi accesat pe site-ul Mediative, AICI.

Sursa: Smart-imm.ro

Pin It
[top]